نوشته شده توسط : رعنا

چاقی یک بیماری است و به دلیل افزایش چاقی و مشکلاتی که برای افراد در پی دارد،استفاده از جراحی های لاغری امروزه بسیار پرطرفدار شده است زیرا با اینکه روش های زیادی برای لاغری و کاهش وزن وجود دارد، ولی جراحی لاغری به یکی از موثر ترین و سریع ترین روش ها برای کاهش وزن و تناسب اندام تبدیل شده است. در این مقاله می خواهیم به شما مراجعه کنندگان گرامی کمک کنیم تا بتوانید  بهترین جراح لاغری در تهران  را در این عمل سخت و حساس انتخاب نمایید.

یک جراح خوب باید بر همه روش های جراحی چاقی مسلط باشد؛

یکی از تاثیرگذار ترین و تخصصی ترین جراحی ها، جراحی لاغری و تناسب اندام است و می توان گفت درصد موفقیت در این عمل بسیار بالا است و افراد زیادی از این روش به تناسب اندام رسیده اند و این بیماری را درمان نموده اند. از پرطرفدارترین و بهترین جراحی های لاغری، عمل بای پس معده و عمل اسلیو معده می باشد. یک جراح خوب چاقی علاوه بر اینکه باید به این دو روش که جز محبوب ترین روش ها است، مسلط باشد بلکه باید به تمام روش ها و سایر تکنیک های جراحی لاغری نیز مسلط باشد. سایر روش های لاغری و تناسب اندام به شرح زیر است که یک پزشک حاذق باید به آنها مسلط باشد:

  • مینی بای پس 
  • ساسی بای پس
  • بای پس روده
  • باندینگ معده
  • پلیسه معده
  • بالون
  • و …

ویژگی های جراح چاقی

بهترین جراح اسلیو باید تجربه درمان افرادی مشابه شما را داشته باشد تا بتواند تشخیص دهد بهترین گزینه برای کاهش وزن شما چیست. آیا باید از رژیم غذایی استفاده کنید و یا اینکه باید از روش های مختلف جراحی چاقی مانند بای پس یا اسلیو معده استفاده کنید.

هنگامی‌که از بهترین جراح چاقی دکتر سلیمی در صدد کاهش وزن استفاده می‌کنید، انتظار کسب بهترین نتیجه از درمان را دارید. در غیر این صورت اگر از تخصص‌های اگر از پزشکی بی‌تخصص در این زمینه استفاده کنید نه ‌تنها نتیجه مطلوبی از جراحی چاقی حاصل نمی‌گردد، بلکه امکان شکل‌گیری عوارض جبران‌ناپذیری وجود دارد.

علت این مطلب آن است که ریزه کاری های تکنیکی و علمی در انجام این عمل ها باعث موفقیت آمیز بودن آن و همچنین موجب کاهش احتمال عوارض می گردد. عددی وجود دارد به نام شاخص وزنی یا bmi که نشان می‌دهد هر فرد برای قد خود چقدر چاق است. در این عمل جراحی پزشک ابتدا روی نواحی مورد نظر خط می کشد و پروسه این عمل جراحی به تکنیک های مورد استفاده ی پزشک بستگی دارد.

بعد از این عمل جراحی بیمار فقط یک یا دو شب در بیمارستان بستری می شود. تمامی موارد گفته شده در بالا را به طور کامل مطالعه فرمایید و علاوه بر آن ها برای جمع بندی یک سری سوالات را برای شما آماده کردیم که سوالات اساسی و مهم هستند که به شما کمک می کنند یک جراح خوب و موفق را برای انحام عمل لاغری خود بشناسید.

ممکن است از شما خواسته شود یک برنامه فعالیت بدنی را شروع کنید و هرگونه مصرف دخانیات را متوقف کنید. همچنین ممکن است لازم باشد با برنامه ریزی قبلی برای بهبودی خود پس از جراحی آماده شوید. به عنوان مثال ، اگر فکر می کنید به کمک احتیاج دارید ، در خانه ترتیب کمک دهید.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 174
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

هزینه عمل اسلیو معده سال ۱۴۰۱ / ۱۴۰۲ کمی بالا رفته است؛ بنابراین اگر قصد انجام آن را دارید؛ باید ضمن اطلاع از حدود قیمت این جراحی، بدانید که چه عواملی در قیمت این عمل لاغری دخیل‌اند. جراحی اسلیو معده یا اسلیو گاسترکتومی جراحی برای کاهش وزن است که شامل برداشتن قسمت بزرگی از معده است. پس از جراحی، فرد پس از خوردن مقدار کمی غذا احساس سیری می کند. هزینه اسلیو معده در سال 1401 / 1402 حدود 38 میلیون تومان است. با این‌حال اگر عوامل تاثیرگذار بر این جراحی را بدانید؛ حتما می‌توانید کمی قیمت آن را پایین بیاورید.

اسلیو معده چیست؟

جراحی اسلیو معده نوعی از جراحی چاقی است که در آن کاهش قابل توجه ظرفیت معده و ایجاد یک محدودیت اجباری و فیزیولوژیک در میزان غذای مصرفی فرد صورت می گیرد. در این نوع جراحی ۷۰ درصد از بخش قابل ارتجاع معده شامل قسمتی از معده که هورمون گرلین (GHERLIN) {هورمونی که نقش بسزایی در ایجاد اشتها دارد یا همان هورمون گرسنگی} ترشح می کند از معده جدا شده و قسمت باقی مانده معده با منگنه های تیتانیومی ویژه این عمل ها ترمیم می شود و ۷۰ درصد بافت معده جدا شده از بدن خارج می گردد.

مزایای عمل اسلیو معده

  • کاهش حجم معده – عمل جراحی گاسترکتومی آستینی یکی از بیشترین اعمال محدود کننده متداول و موثردر درمان جراحی در کاهش وزن است.
  • نرمال بودن عملکرد معده پس از عمل
  • انجام عمل به شیوه لاپاروسکوپی
  • ساده بودن روش جراحی و کوتاه بودن زمان جراحی
  • کوتاه بودن مدت اقامت بیماران در بیمارستان
  • عدم وجود جسم خارجی در معده مانند روش حلقه
  • در این عمل عوارض اعمال بزرگی مانند بای پس و انحراف بیلیوپانکراتیک، نظیر زخم حاشیه آناستوموز، کمبود ویتامین ها، انسداد روده و استئوپروز وجود ندارد. همچنین مشکلات ناشی از سر خوردن حلقه، اروژن (خوردگی وسوراخ شدن معده) وانسداد معده و نیز مراجعات مکرر پس از عمل که در عمل باندینگ ممکنست ایجاد شود وجود ندارد.
  • در صورت عدم پاسخ مناسب به درمان، براحتی قابل تغییر به روشهای دیگر نظیر بای پس و دئودنال سوئیچ است.
  • به لحاظ برداشت بخش عمده معده که مسئول ایجاد اشتها و گرسنگی است و ذخیره غذا در این قسمت انجام می شود، در کاهش وزن موثرتر از گاستریک بندینگ است.
  • میزان کاهش وزن طی ۳ سال پس از عمل بین ۶۰ تا ۸۰ % از اضافه وزن بدن می باشد.
  • میزان کاهش وزن کمتر از روش باي پس معده است.
  • •شیرینی خور شدن بیماران منجر به کندی سیر کاهش وزن می شود.
  • برگشت ناپذیر بودن روش – ۸۵% معده دراین عمل رزکت می شود واز شکم خارج می گردد لذا عمل غیر قابل برگشت است.
  • قابلیت گشاد شدن و افزایش حجم قسمت باقیمانده پس از ۵ سال
  • مشکلات ناشی از استاپلینگ نظیر نشت باید مورد تأمل قرار گیرد.

معایب عمل اسلیو معده

هزینه کاهش وزن با عمل اسلیو می‌ارزد؟

پس از جراحی چاقی برای کاهش وزن و حفظ آن باید تغییرات قابل توجهی در سبک زندگی ایجاد کنید. به عنوان مثال، توصیه های تغذیه ای از یک متخصص تغذیه در مورد چگونگی تغییر عادات غذایی برای حفظ سلامتی در حین کاهش وزن دریافت خواهید کرد.

وعده های غذایی شما بسیار کمتر از قبل خواهد بود. و احتمالا تا آخر عمر از ویتامین ها یا سایر مکمل ها استفاده خواهید کرد.

شما همچنین باید میزان فعالیت بدنی خود را افزایش دهید.

هزینه جراح لاپاروسکوپی برای اسلیو معده

این روش معمولاً به روش لاپاروسکوپی انجام می شود که شامل قرار دادن ابزارهای کوچک از طریق چندین برش کوچک در قسمت فوقانی شکم است. طی گاسترکتومی اسلیو، حدود 80 درصد معده برداشته می‌شود و شکمی لوله‌ای شکل به اندازه و شکل یک موز باقی می‌ماند. بنابراین دستمزد جراحی که لاپاراسکوپی را بلد باشد بسیار اهمیت دارد که بین 15 تا 18 میلیون تومان است.

محدود کردن اندازه معده مقدار غذایی را که می‌توانید مصرف کنید محدود می‌کند. علاوه بر این، این روش باعث تغییرات هورمونی می شود که به کاهش وزن کمک می کند. همین تغییرات هورمونی همچنین به تسکین شرایط مرتبط با اضافه وزن، مانند فشار خون بالا یا بیماری قلبی کمک می کند.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 180
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

هنگام خرید کلاه گیس باید نکاتی را در نظر داشته باشید، اینکه کدام مدل به صورتتان بیشتر می‌آید، کدام رنگ زیباترتان می‌کند و غیره. این شما و این راهنمای خرید کلاه گیس نه.

کلاه گیس موی مصنوعی می‌خواهید یا طبیعی؟

انتخاب بین کلاه گیس نه با موی طبیعی یا کلاه‌گیس مصنوعی کار سختی نیست؛ اگر از نکات مهم مربوط به خریدشان با‌خبر باشید:

شکل دادن به کلاه گیس نه طبیعی آسان‌تر از مصنوعی است. می‌توانید مو‌ها را دم‌اسبی ببندید، فر کنید یا موج‌دار درستشان کنید.

موی مصنوعی به‌خصوص برای نگه‌داشتن حجم مو‌های کوتاه مناسب است. کافی است کلاه‌گیس را چند بار تکان دهید تا حجم پیدا کند.

بیش تر بخوانید: درمان ریزش مو با قرص پرفکتیل پلاتینیوم

سبک زندگی‌تان را مشخص کنید

سبک زندگی‌تان شلوغ و پرتحرک است یا آرام و کم‌تحرک؟ کلاه‌گیسی می‌خواهید که بتوانید سریع روی سرتان بگذارید و نیاز به رسیدگی نداشته باشد یا دوست دارید برای مدل دادن به آن وقت بگذارید؟ تعیین سبک زندگی در انتخاب کلا گیس نه تأثیر زیادی دارد.

انتخاب بر اساس فرم صورت

انتخاب کلاه گیس نه بر اساس فرم صورت درست به‌اندازه مدل موی خودتان اهمیت دارد. گاهی مدلی به شما می‌آید و مدل دیگری جذابتان نمی‌کند.

انتخاب بر اساس رنگ پوست

ممکن است با ورود به فروشگاه دلتان بخواهد رنگ مویی را انتخاب کنید که خیلی از رنگ مو‌های خودتان یا رنگی که معمولاً استفاده می‌کنید، دور باشد. این اشتباه را انجام ندهید و به رنگی که امتحانش را پس داده بچسبید. ضمن اینکه می‌توانید بر اساس تناژ رنگ پوستتان سراغ انتخاب کلاه‌گیس نه بروید. رنگ پوست معمولاً به دو دسته گرم و سرد تقسیم می‌شود. یک راه ساده برای اینکه تشخیص دهید رنگ پوستتان سرد است یا گرم این است که ببینید زیورآلات طلایی‌رنگ بیشتر به شما می‌آیند یا نقره‌ای؟

اندازه‌گیری دور سر

قبل از خرید کلاه گیس نه باید دور سرتان را اندازه بگیرید، این اندازه‌گیری به‌خصوص برای خرید آنلاین به کارتان می‌آید

مزایا و معایب استفاده از کلاه گیس

کلاه گیس از الیاف مو در دو نوع طبیعی و مصنوعی تهیه می‌شود و در میان خانم‌ها رایج تر است. از جمله مزایای استفاده از کلاه گیس می‌توان به قیمت ارزان نسبت به روش‌های ترمیمی مو اشاره کرد. حساسیت‌های پوستی، قارچ‌ها و تجمع میکروب‌ها نیز از معایب استفاده از کلاه گیس زنانه بشمار می‌آیند.

کلاه گیس طبیعی

انتخاب کلاه گیس طبق فرم صورت

انتخاب کلاه گیس زنانه طبق فرم صورت درست به اندازه مدل موی خودتان اهمیت دارد. گاهی مدلی به شما می آید و مدل دیگری جذابتان نمی کند. برای این که بدانید کدام کلاه گیس به کدام صورت می آید، راهنمای زیر کمکتان خواهد کرد.

صورت گرد: برای صورت گرد کلاه گیس کوتاه و ازدحام ایده‌ال هستند. همینطور چنانچه موها قسمتی از پیشانی را بپوشانند، فرم صورت زیباتر بنظر خواهد رسید. کلاه گیس زنانه ای که طول آن تا سرشانه هاست و اصطلاحاً مدل خرد یا Layer دارد برای شما مناسب خواهد بود.

صورت بیضی: برای این صورت پی‌جویی مدل های به اصطلاح مصری بهمراه چتری بروید. چنانچه دوست دارید کلاه گیس زنانه با موی بلند داشته باشید، پی‌جویی مدلی که موج یا فر دارد بروید تا صورتتان را توپر نشان دهد.

صورت مربعی: برای صورت مربعی پی‌جویی کلاه گیس هایی را بگیرید که تیزی چانه تان را ملایم تر نشان دهد. بهتر میباشد تفاوت این کلاه گیس ها کج و بلند باشد و نوک موها به حالت تیز برش خورده باشد تا توجه را از چانه بردارد و به خود اختصاص دهد.

صورت لوزی: افرادی دارای صورت لوزی شکل معمولاً گونه های باریک و بلند، پیشانی بلند و چانه باریک و نوک تیز دارند. این اشخاص باید کلاه گیسی را انتخاب کنند که سبب کوتاه تر جلوه دادن پیشانی شود و آنها شود و کشیدگی صورت را تشدید نکند.

صورت قلبی: افرادی که دارای چهره قلبی معمولاً پیشانی پهن و چانه بینهایت باریک دارند. این اشخاص بهتر میباشد کلاه گیسی را انتخاب کنند که سبب کاهش عریض بودن پیشانی آنها شود و به حالت باریک چانه آن ها ظاهری متعادل ببخشد مثل کلاه گیس های چتری.

صورت های کشیده و صاف: کلاه گیس مناسب برای این نوع اشخاص کلاه گیس های فرفری و یا موج دار می ‎باشد ؛ این مدل کلاه گیس ها سبب متعادل کردن حالت کشیده صورت در این اشخاص خواهد شد.

منبع: کلاه گیس



:: بازدید از این مطلب : 190
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

جراحی لاغری یکی از سریع ترین روش های لاغری می باشد که البته می تواند عوارض بسیاری نیز داشته باشد. امروزه جراحی لاغری به صورت گسترده انجام می گیرد و روش های مختلفی را نیز در بر می گیرد. عوارض جراحی لاغری یکی از مهم ترین مسایل است که باید به صورت دقیق به آن توجه نمایید زیرا ممکن است حتی جان شما را نیز در معرض خطر قرار دهد. جراحی کاهش وزن خطر عوارضی را به همراه دارد که برخی از آنها می توانند جدی باشند که در ادامه به صورت مفصل به آن ها می پردازیم.

انواع جراحی لاغری

یک سری روش‌ها مانند بالن وجود دارند که اثربخشی مناسبی نداشته و تنها حجم معده را کم خواهد کرد، روش دیگری مانند اسلیو معده است که حجم معده را کاهش داده و معمولا به صورت لاپاراسکوپی انجام می‌شود و بیمار حجم غذایی را که مصرف می‌کند بسیار کم خواهد بود؛ این نوع عمل جراحی برای افرادی که ریزه‌خوار هستند تأثیری نخواهد داشت زیرا آنها در وعده‌های زیادی مواد غذایی فراوانی را مصرف می‌کنند.

عمل اسلیو معده چیست؟

اگر از گروه افرادی هستید که منتظر شنبه هر هفته می باشید تا رژیم و ورزش را شروع نمایید اما نمی توانید در مقابل مواد غذایی خوشمزه مقاومت کنید و در آخر تسلیم می گردید؛ احتیاجی نیست به دنبال یک شنبه دیگر باشید.  تصور کنید پس از غذا احساس سیری داشته باشید؛ بدون اینکه به مقدار گذشته غذا بخورید – و در این روند وزن زیادی از دست بدهید و به اندام دلخواه خود برسید. بله این اتفاق می تواند معجزه ای برای هر فرد چاق باشد که عمل کوچک شدن معده یا اسلیو را انجام می دهد.

عمل اسلیو یکی از انواع پرطرفدار جراحی چاقی یا کاهش وزن می باشد. در این عمل، جراحان قسمتی از معده شما را برمی دارند و بخش های باقی مانده را به هم می چسبانند تا معده تازه ای به اندازه یک موز ایجاد کنند. معده کوچکتر (پس از عمل بریدن معده) تنها می تواند دو اونس غذا (56 گرم) را در خود جای دهد، در مقایسه با معده نرمال ​​که می تواند تا (22679 گرم) غذا را در خود جای بدهد. در واقع سوال خیلی مهمی که در اینجا مطرح می شود؛ این است که حجم معده پس از عمل اسلیو چه تغییری خواهد کرد؟

در جواب باید گفت که قطعا تنها با یک معده کوچک که حدوداً ۰.۱ سایز اصلی خود می باشد، خیلی زودتر از قبل احساس سیری خواهید داشت و در نتیجه شما نمی توانید به مقدار قبل غذا میل کنید و این امر به کاهش وزن منجر خواهد شد. به علاوه، این جراحی قسمتی از معده شما را که وظیفه ترشح هورمون های زیاد شدن اشتها  دارد را حذف می کند.

آیا معده بعد از جراحی بزرگ می شود؟

بدیهی است که با گذشت زمان، کاهش وزن فعال کاهش می‌یابد و بدن و معده بیمار با اندازه‌هایی که بیماران اکنون می‌خورند، تنظیم می‌شوند. البته، با گذشت زمان، این جراحی‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به بیمار اجازه می‌دهند به مرور زمان کمی غذای بیشتری بخورند، مخصوصاً زمانی که به هدف کاهش وزن خود رسیده‌اند. بنابراین، پاسخ به اینکه آیا معده شما پس از جراحی کاهش وزن می تواند دوباره رشد کند خیر است، به اندازه اصلی خود رشد نمی کند، بلکه ظرفیتی را در خود جای می دهد که به بیمار اجازه می دهد پس از رسیدن به موفقیت کاهش وزن، یک زندگی عادی طولانی مدت داشته باشد.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 182
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

بوتاکس معده یکی از روش‌های درمانی برای کاهش وزن و بهبود علائم اضطراب و افسردگی در برخی بیماران است. در این روش، بوتاکس به عنوان یک ماده موضعی در دیواره معده تزریق می‌شود تا حرکات معده را کند کرده و احساس سیری بیمار را افزایش دهد.

این روش باعث کم شدن ترشح اسید در معده ، بهبود علائم اسهال و یبوست و کاهش سایز معده می‌شود که در نتیجه باعث کاهش وزن بیمار می گردد.

اما باید توجه داشت که بوتاکس معده یک روش درمانی است و برای کاهش وزن کافی نیست و باید همراه با تغییر در شیوه زندگی و تغذیه سالم همراه شود.

مانند دیگر روش درمانی دیگری، بوتاکس معده هم ممکن عوارضی داشته باشد. بعضی از عوارض ممکن شامل درد، تورم، خارش، افتادگی و تحریک معده است.

در موارد نادر، عوارض جدی مانند تب و مشکلاتی برای صفرا می‌توانند رخ دهند. عوارض جانبی بعد از درمان ممکن است تا چند روز یا هفته دوام داشته باشد و در بعضی موارد نیاز به درمان پزشکی است.

به هر حال، مهم است که قبل از تصمیم به دریافت بوتاکس معده، با پزشک خود مشورت کنید و تمامی عوارض و فواید مرتبط با این روش درمانی را بشناسید. بوتاکس معده برای برخی بیماران می‌تواند به عنوان یک روش درمانی موثر و مفید باشد.

آیا واقعا بوتاکس معده باعث کاهش وزن سریع می شود؟

تاکس معده یک روش جدید لاغری است که به صورت آندوسکوپی انجام می شود. در این روش سمی به نام بوتولینوم به عضلات معده تزریق می شود. این کار انقباضات ماهیچه های معده را کاهش می دهد و زمان تخلیه غذا از معده را طولانی می کند. در نتیجه بیمار به سرعت سیر می شود، سطح گرسنگی کاهش می یابد و به مرور زمان کاهش وزن رخ می دهد. لازم به ذکر است که این درمان یک روش کاهش وزن نیست. کاهش وزن تعریف دیگری دارد و مکانیسم کاهش وزن آن بسیار موثرتر و متفاوت تر است.

قبل از آن باید اطمینان حاصل شود که متقاضی بیماری زمینه ای ندارد. اگر فرد مشکلی نداشته باشد بعد از بوتاکس معده کاهش اشتها و میزان کالری مصرفی را مشاهده می کند. این روش به شما این امکان را می دهد که به سرعت وزن خود را بدون ایجاد عوارض خطرناک کاهش دهید. علاوه بر این، این روش جدید نوید درمان سرطان معده را نیز دارد.

هزینه جراحی لاغری

هزینه عمل لاغری یکی از دغدغه های همیشگی کسانی است که به هر دلیل به این نوع از جراحی رو می آورند! به همین اندازه یکی از معدود پرسش هایی است که نمی توان به آن پاسخ روشنی داد چرا که برایش در برخی از موارد، هزینه های روشنی تعریف نشده است اما با در نظر گرفتن دستمزد جراح لاغری می توانیم آن را تخمین بزنیم و برایش کم یا بیش برنامه ریزی کنیم.

از سویی دیگر همیشه سوالات به میزان هزینه عمل جراحی لاغری ختم نمی شوند و پای سوالات دیگری نیز به میان می آید، پرسش هایی پیرامون نقش بیمه در تامین هزینه‌ها برای مثال این پرسش به طور مکرر پرسیده می شود: هزینه عمل اسلیو معده با بیمه تکمیلی قابل پرداخت است؟



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 197
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

تخمین زده می شود که نیمی از بزرگسالان آمریکایی هر ساله سعی در کاهش وزن دارند. گذشته از رژیم ، ورزش برای تناسب اندام یکی از رایج ترین استراتژی هایی است که افرادی که می خواهند وزن خود را کاهش دهند استفاده می کنند.

ورزش کردن علاوه بر کمک به کاهش وزن مزایای بسیاری  از جمله بهبود خلق و خو ، تقویت استخوان ها و کاهش خطر ابتلا به بسیاری از بیماری های مزمن دارد.

۷ مورد از بهترین تمرین ها برای کاهش وزن:

  • پیاده روی
  • آهسته دویدن یا دویدن
  • دوچرخه سواری
  • تمرین با وزنه
  • شنا کردن
  • یوگا
  • پیلاتس

سوزاندن کالری طی پیاده روی

همین سادگی پیاده روی است که آن را فعالیتی جذاب برای بسیاری از افراد جهت کاهش وزن تبدیل کرده است، به خصوص افرادی که قصد سوزاندن کالری زیادی دارند.

تعداد کالری که حین پیاده روی می سوزانید به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ وزن و سرعت راه رفتن شما دو مورد بسیار تاثیرگذار است.

میانگین سرعتی که برای پیاده روی در بزرگسالان در نظر گرفته شده، حدود ۴۰۸ کیلومتر در ساعت است. هر چه سریع تر راه بروید، کالری بیشتری خواهید سوزاند. بنابراین باید بگوییم که لاغری با پیاده روی امکان پذیر است.

ورزش هایی برای محل کار

روزانه کارمندان یک سوم وقت خود را در محیط کار می‌گذرانند. مدت زیادی از این زمان در وضعیت نشسته و بدون تحرک می‌باشد. این بی‌تحرکی با عوارضی مانند خستگی، سفتی عضلات و مشکلات جسمانی دیگر همراه می‌باشد که این عوارض از میزان کارایی و بهره‌وری این نیروی عظیم کار می‌کاهد. تحقیقات نشان می‌دهد که کارمندان ادارات بیشتر از سایر افراد مستعد دردها و بیماری های مرتبط با گردن، شانه، کمر و ... می‌باشند. بنابراین این نیروی کار نیازمند به آموزش حرکات ساده ورزشی در محیط کار هستند تا از عوارض ذکر شده کم شود.

تمرینات ورزش در محل کار به دو صورت کششی و حرکتی مطرح شده اند.

تمرینات حرکتی، تحرک مفاصل را بهبود می‌بخشد، باعث افزایش جریان خون برای کار عضلات شده و بدن را برای فعالیت سازنده آماده می‌کند.

تمرینات کششی نیز باعث استراحت عضلانی، افزایش دامنه حرکتی مفصل و تمرکز اعصاب شده و خطر آزردگی و درد عضلانی را کاهش می‌دهد.

بهترین تمرین برای از دست دادن چربی بازو و لاغر کردن آن در خانه

چربی بازو به طور کلی ناشی از انباشت چربی بیش از حد در این ناحیه است ؛ رسوب چربی در سایر قسمتهای بدن آسان است، اما چربی زیاد در بازوها دشوار است بنابراین رسوب تدریجی چربی در بازو منجر به چاقی بازوها می شود.افزایش سن یکی دیگر از دلایل بازوی چاق است پس از دهه 20، بدن ما تمایل به ذخیره چربی در بخش های مختلف بدن دارد و عضلات لاغر کم می شوند. کاهش سوخت و ساز بدن یکی دیگر از دلایل بازو چاق است. میزان متابولیسم با افزایش سن کم می شود و به معنی سوزاندن کالری کمتر است. شما با استفاده از ورزش برای لاغری بازو می توانید از حجم چربی در این قسمت بکاهید.

منبع: https://www.sira.fit/



:: بازدید از این مطلب : 195
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

بای پس معده، عمل اسلیو معده و دیگر روش های جراحی لاغری، از روش های غیر طبیعی کاهش وزن محسوب می شوند. جراحی های لاغری نه تنها می توانند خطر ابتلا به بیماری های مرتبط با چاقی مانند دیابت نوع ۲، فشار خون بالا، بیماری های قلبی و آپنه خواب را کاهش دهند، بلکه کیفیت زندگی شخص را به طرز قابل توجهی بهبود می بخشند.

کاندیدای جراحی لاغری

کاندیدای جراحی لاغری کسانی هستند که :

  • تلاش هایشان در جهت کاهش وزن با ورزش و برنامه رژیم غذایی لاغری ناموفق بوده باشد.
  • دارای شاخص توده بدنی (BMI) 40 به بالا هستند.
  • دارای شاخص توده بدنی (BMI) 35 به بالا بوده و دچار مشکلات و بیماری های جدی ناشی از چاقی هستند.
  • نوجوانانی که در سن بلوغ بوده و شاخص توده بدنی (BMI) آنها ۳۵ یا بالاتر بوده و دچار مشکلات جدی ناشی از چاقی هستند.
  • در برخی موارد، در صورت داشتن این ویژگی ها به همراه بیماری های جدی ناشی از چاقی، بیمار ممکن است برای چند نوع جراحی لاغری کاندید شود.

چرا باید به دنبال جراحی لاغری برویم؟

جراحی لاغری اغلب راه حل آخر بوده و زمانی انجام می شود که تمام تلاش های دیگر در راستای کاهش وزن بی نتیجه مانده و سلامت بیمار در خطر باشد. با این وجود، جراحی لاغری هنوز هم جزء جراحی های پرخطر بوده و نیازمند مراقبت و رسیدگی های ویژه برای جلوگیری از بروز عوارض می باشد. جراحی های لاغری نه جزء جراحی های زیبایی بوده و نه می تواند جایگزینی برای عادات غذایی خوب و داشتن فعالیت های منظم باشد.

جراحی لاغری موجب کاهش وزن سریع می شود اما برای موفقیت این عمل، بیمار باید ورزش مداوم و تغییر رژیم غذایی پس از جراحی لاغری را در برنامه زندگی خود قرار دهد. از آنجایی که چاقی ژنتیکی قابل درمان نیست و تنها با جراحی کمی اصلاح می شود، در صورت شکست جراحی لاغری، وزن بیمار به طور ناگهانی افزوده می شود.

پلیسه معده

روش پلیکیشن در ایران ابداع شده است. این روش تقریبا مثل اسلیو است اما ارزان‌ترین روش جراحی به حساب می‌آید زیرا در آن از وسایل خاصی استفاده نمی‌شود. در واقع طی آن معده روی هم بخیه می‌خورد و پلیسه می‌شود، به این ترتیب فضای آن کم می‌شود. به این روش از جراحی لاغری پلیسه معده گفته می شود.

 



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 202
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

اکنون، پس از دریافت تشخیص سرطان و قبل از شروع درمان، بهترین زمان برای برنامه ریزی برای تغییر است. خود را آماده کنید تا کنار آمدن با سرطان ساده تر شود.

از پزشک در مورد تغییرات احتمالی سوال کنید. اگر قرار است لاغرتر شوید و موهای خود را از دست دهید، با یک متخصص لباس و آرایش در مورد شیوه های لباس پوشیدن، آرایش صورت و مو برای احساس راحتی و جذابیت بیشتر صحبت کنید. نداشتن مو هیچ چیزی را در مورد هویت شما از بین نمی برد، اما اگر نمی توانید ظاهر خود را تحمل کنید به خرید یک کلاه گیس شیمی درمانی مطابق با ظاهر خود فکر کنید.

به تغییراتی که قرار است در زندگی شما پیش بیاید نیز فکر کنید. درمان چقدر از وقت و انرژی شما را می گیرد. آیا باید در بیمارستان بستری شوید یا پس از درمان به خانه برمی گردید؟ آیا می توانید در طول درمان کار کنید؟ اگر درمان نیازمند قطع امور فعلی زندگی است، ترتیبات مقتضی را اتخاذ کنید.

بیش تر بخوانید: کلاه گیس زنانه

کلاه گیس

کلاه گیس وسیله ای است که تمام سر را پوشش می دهد و با توجه به نیاز اشخاصی که نیازمند به پوشش بعضی از قسمت های سر که دچار ریزش مو شده اند هستند؛ از کلاه گیس نمی توان در این زمینه کمک گرفت و باید از پروتز مو که قادر است تا هر نقطه ای از سر را پوشش داده و یا در لابه لای موها قرار گیرد؛ استفاده کرد.

شما می توانید بر اساس ناحیه ای در سر که آسیب دیده و یا دچار ریزش  مو شده است؛ هر اندازه از پروتز را مایلید درخواست کنید و بعضی از پروتزهایی را هم که شما انتخاب می کنید؛ می توانند به ابعاد دلخواه و مورد نیاز شما در آورده و قالب آن را بر اساس نیاز شما تنظیم کنند.

اما باید گفت در شکل کلی، کاربردی ترین مدل ها در بین پروتزهای پیش ساخته، پروتزهایی هستند که تنها بالای سر را پوشش می دهند. به طور کلی در خرید کلاه گیس باید بسیار دقت کنید.

بیش تر بخوانید: خرید کلاه گیس مردانه

انواع کلاه گیس ها

نخست بهتر است به بررسی انواع کلاه گیس ها بپردازیم. کلاه گیس ها دو نوع طبیعی و مصنوعی دارند که در ادامه هر کدام را به صورت جداگانه بررسی می کنیم.

کلاه گیس طبیعی

عموما برای مصارف روزانه و استفاده طولانی مدت، این نوع از کلاه گیس­ها مناسب تر هستند اما به دلیل داشتن قیمت­های بسیار بالا تمامی افراد به راحتی قادر به خرید این نوع کلاه گیس نمی­باشند. برای ساخت این نوع کلاه گیس ابتدا موهای چیده شده از سر انسان، طی فرایندهای مختلف ضد عفونی و تمیز شده سپس به رنگ دلخواه در می­آید. همچنین ممکن است  بدون رنگ کردن از آن­ها استفاده شود. در این گروه عموما کلاه گیس­هایی با رنگ­های طبیعی مانند قهوه­ای، مشکی، عنابی و … یافت می­شوند.

کلاه گیس مصنوعی

این نوع از کلاه گیس­ها نسبت به نوع طبیعی مقرون به صرفه تر بوده و عموما در گذر زمان ماندگاری بیشتری دارند اما باید به این نکته نیز توجه کرد که کلاه گیس­های طبیعی روی سر ظاهری کاملا شبیه به موی طبیعی دارند اما کلاه گیس­های مصنوعی غالبا شبیه به موی انسان ساخته می­شوند و از جنس الیاف مصنوعی هستند. این نوع از کلاه گیس­ها در رنگ­های فانتزی و مدل­های بسیار متنوعی تولید می­شوند.

کلاه گیس ها در سه اندازه مختلف دسته بندی می­شوند:

  • کوتاه: حدودا اندازه­ای تا روی گردن دارند.
  • متوسط: حدودا تا روی شانه و کمی پایین تر قرار می­گیرند.
  • بلند: طولی حتی به اندازه 1 متر یا بیشتر دارند.

همچنین نوع زنانه و مردانه دارند که هر کدام در نوع خود دارای تنوع بسیار زیادی هستند. کلاه­گیس زنانه متناسب با اندازه و فیزیک کلی سر بانوان و کلاه­گیس مردانه متناسب با سر آقایان طراحی شده است.

قبل از استفاده از کلاه گیس برای اینکه موهای زیرین و سر شما به خوبی پوشانده شود، به یک کلاه طاسی نیاز دارید. این کلاه را می­توان هم به صورت جداگانه خرید وهم در برخی محصولات به صورت رایگان در بسته بندی کلاه گیس وجود دارد.

منبع: کلاه گیس

 



:: بازدید از این مطلب : 193
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

انواع روش های لاغری ممکن است بسته به وضعیت شما، سبک زندگی، هدف‌ها و ترجیحات شخصی متفاوت باشند. در اینجا یک روش کلی برای لاغری آورده‌ام که ممکن است به شما کمک کند:

برای لاغری و کاهش وزن راهکار های زیادی وجود دارد از جمله رژیم غذایی تحت نظر متخصص، ورزش و فعالیت بدنی ، عمل لاغری و تزریق بوتاکس معده.

انواع روش های لاغری

  • تغذیه سالم و متنوع: مصرف غذاهای پر از مواد مغذی از جمله میوه‌ها، سبزیجات، میوه‌های خشک، ماهی، گوشت سفید، حبوبات و میوه‌های آجیلی می‌تواند به شما کمک کند تا کالری مصرفی خود را کاهش دهید و همچنین از تامین ویتامین‌ها و مواد معدنی نیازمندی‌های بدن خود اطمینان حاصل کنید.
  • کنترل اندازه وعده‌ها و مصرف کالری: مهم است که مقدار کمتریی از کالری‌هایی که بدن شما مصرف می‌کند را دریافت کنید تا وزنتان کاهش یابد. کنترل اندازه وعده‌ها و رعایت اندازه‌های سرویس غذایی می‌تواند به شما کمک کند کالری‌ها را کاهش دهید.
  • ورزش منظم: ترکیب تمرینات کاردیوی (مثل دویدن، پرش، شنا) با تمرینات مقاومتی (مثل اسکوات، پرس سینه، لیفت) می‌تواند به افزایش سوزاندن کالری‌ها، افزایش استقامت و افزایش سرعت متابولیسم کمک کند.
  • مدیریت استرس: استرس می‌تواند به افزایش وزن منجر شود. روش‌های مدیریت استرس مثل یوگا، تمرین تنفس، مدیتیشن و ورزش می‌توانند به شما کمک کنند تا با استرس بهتر کنار بیایید.
  • مصرف آب: مصرف کافی آب به سرعت متابولیسم کمک می‌کند و از احساس گرسنگی اشباع می‌کند.
  • خواب کافی: خواب به موجب تعادل هورمون‌ها و استراحت بدن کمک می‌کند و می‌تواند به فرآیند لاغری کمک کند.
  • تنظیم روزانه: ثبت تغذیه و ورزش در یک ژورنال یا برنامه می‌تواند به شما کمک کند تا پیشرفت‌های خود را مشاهده کنید و تغییرات لازم را اعمال کنید.
  • صبر و پایبندی: لاغری یک فرآیند طولانی است و نتایج فوری را نباید انتظار داشت. مهم است که صبور باشید و به پایبندی به برنامه خود ادامه دهید.

انواع جراحی لاغری

یک سری روش‌ها مانند بالن وجود دارند که اثربخشی مناسبی نداشته و تنها حجم معده را کم خواهد کرد، روش دیگری مانند اسلیو معده است که حجم معده را کاهش داده و معمولا به صورت لاپاراسکوپی انجام می‌شود و بیمار حجم غذایی را که مصرف می‌کند بسیار کم خواهد بود؛ این نوع عمل جراحی برای افرادی که ریزه‌خوار هستند تأثیری نخواهد داشت زیرا آنها در وعده‌های زیادی مواد غذایی فراوانی را مصرف می‌کنند.

اسلیو معده

در این روش حدود 80 درصد از معده که شامل قسمت تولید کننده هورمون گرسنگی می باشد برداشته می شود و باقی مانده معده بخیه زده می شود و معده به شکلی باریک و دراز مانند موز یا آستین تبدیل می گردد. با کوچک شدن حجم معده و از بین رفتن هورمون گرسنگی بیمار کالری کمتری را دریافت می کند و وزن وی نیز به صورت چشم گیری کاهش پیدا می کند.

حلقه معده

حلقه قابل تنظیم معده شامل قرار دادن یک بند یا حلقه به دور بخش بالایی معده و تشکیل کیسه ای کوچک در بالای حلقه است و بخش تحتانی معده نیز در زیر حلقه قرار می گیرد. حلقه معده جزء جراحی های کم تهاجمی است و به روش لاپاراسکوپی انجام می شود. در این روش برش هایی کوچک برای ورود ابزار جراحی و قرار دادن حلقه به دور معده روی شکم زده می شوند.

بالون معده

بالون معده جزء جراحی های غیر تهاجمی است زیرا شامل هیچ گونه برش و خونریزی نمی شود و در این روش جراحی بعد از انجام بی حسی یک بالون یا بادکنک خالی از طریق دهان وارد بدن می شود که به سمت معده هدایت می گردد و بعد از قرارگری در معده بالون با محلول سالین پر می گردد.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 191
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

کلاه گیس مجموعه ای از تارهای موی مصنوعی است که به یکدیگر بافته و یا چسبانده شده است. شاید جالب باشد که بدانید در برخی از کشورهای جهان، امروزه کلاه گیس های کوچکی مورد استفاده قرار می گیرند که فقط بخش های کمی از سر که دچار طاسی شده اند را می پوشانند و به آن "toupee" می گویند و بیشتر مردان از آن (خرید کلاه گیس مردانه)استفاده می کنند.

 امروزه در زبان انگلیسی بجای کلمه wig (کلاه گیس) در برخی از مراکز کاشت مو و یا مجامع علمی، از کلماتی مانندhair piece ، hair additions و یا hair system استفاده می کنند.

ترس از معلوم شدن کلاه گیس

بسیاری از کسانی که سالها از کلاه گیس استفاده می کردند، می گفتند که همیشه از این ترس داشتند که هنگام وزش شدید باد، کلاه گیس آنها را باد ببرد. چنین اتفاقی می تواند صحنه خنده داری را پدید بیاورد. یا اگر کسی به سرشان دست بزند، براحتی متوجه می شود که وی کلاه گیس بر سر دارد و همچنین این افراد در زمان شنا در مکان هایی مانند استخر و یا دریا به مشکل برمی خورند و کلاه گیس را باید از سر در آورند.

 در صورتی که برعکس، کسانی که کاشت مو Sut بر روی آنها انجام می شود، نتایج آن کاملا ماندگار و طبیعی هستند و پس از مدتی می توانند مجددا به امور روزمره خود از جمله کار و ورزش، بدون هیچ ترس و نگرانی بپردازند.

ترفندهای خرید کلاه گیس زنانه

ترفندهای خرید کلاه گیس زنانه صرفنظر از دلایل شما برای خرید کلاه گیس ، فاکتورهایی وجود دارد که قبل از خرید یکی از آنها باید در نظر بگیرید. در پست امروز ، ما نکات و ترفندهایی برای تهیه یک کلاه گیس درست که مناسب شکل و رنگ طبیعی صورتتان باشد ، در اختیار شما قرار می دهیم.

در ابتدا با اطلاعاتی کلی و جالب در مورد کلاه گیس شروع میکنیم .کلاه گیس ها ریشه ای بسیار باستانی و قدیمی دارند به طوری که قدیمی ترین کلاه گیس در حال حاضر در موزه بریتانیا قرار دارد و سن آن بیش از 3000 سال تخمین زده شده است !کلاه گیس ها را تقریبا میتوان در دوره مصر باستان ، یونان و روم یکی از ملزومات آرایشی پرکاربرد دانست .اصل واژه کلاه گیس از واژه انگلیسی (periwig) مشتق شده است ، پرویگ ها در واقع موهای مصنوعی بودند که در بریتانیا وکیل مدافعان به سر میکردند و جزئی از ملزومات لباس فرم آنان در گذشته بوده است .همچنین یکی از آیین یهودیت ارتودوکیس در گذشته که برای زنان اجباری بوده ، تراشیدن کل موها و استفاده از کلاه گیس بوده است .

در واقع زنان هودی ارتودوکس پس از ازدواج میبایست تمامی موهای خود را تراشیده و از کلاه گیس استفاده میکردند .با تمام موارد گفته شده میتوان دریافت که کلاه گیس ها تنها متعلق به چند دهه یا چند صده اخیر نیستند و پیشینه ای باستانی دارند .کلاه گیس ها در گذشته از کنف هندی ساخته میشدند تا به نوعی با سر کردن آنها بتوان موهای طبیعی را تداعی کرد ضمن اینکه این الیاف عموما مرغوبیت زیادی داشته و مقاوم بودند .

کلاه گیس ها به دلایل مختلفی مورد استفاده قرار میگیرند ، دلایل پزشکی شامل ریزش شدید مو و طاسی سر یا ریزش موها در اثر سرطان و شیمی درمانی ، و یا صرفا استفاده برای موارد زیبایی و تزیینی .به هر حال برای هرنوع استفاده از کلاه گیس باید سعی در انتخاب مناسب بهترین نوع آن داشته باشید که در ادامه بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت .در ابتدا برای خرید یک کلاه گیس باید اندازه دور سر خود را اندازه بگیرید سپس کلاه گیس مورد نظر خود را انتخاب کنید ، ممکن است اندازه دور سر شما از اندازه استاندارد محصول مورد نظر کوچکتر یا بزرگتر باشد که در اینصورت هنگام استفاده با مشکل مواجه خواهید شد .برخی از کلاه گیس های موجود در قسمت زیرین خود چسب ها و بست هایی را برای تعیین اندازه بر روی سر دارند که میتوانید با استفاده از آنها کلاه را بزرگ و کوچک کنید .

منبع: کلاه گیس



:: بازدید از این مطلب : 190
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

زیبایی با پوست سالم و زیبا، موهایی پرپشت و سالم و ناخن های محکم شناخته می شود؛ اما در شرایطی مثل رژیم گرفتن، رادیکال های آزاد، نورخورشید، افزایش سن، اضطراب و استرس، کم خونی ناشی از فقر آهن و آلودگی های محیطی، سلامت پوست، مو و ناخن ها را به خطر می اندازد. قرص پرفکتیل پلاتینیوم به جهت سلامت و حفاظت کامل از پوست، مو و ناخن و کاهش روند ایجاد چروک و پیری پوست ، بر اثر تابش نورخورشید و آلودگی های محیط، کاهش خشکی و شکنندگی ناخن و مو، بهبود روند رشد و کیفیت ناخن و مو، افزایش سفتی و استحکام پوست فرموله شده است. همچنین دارای آنتی اکسیدان بسیار قوی در عصاره هسته انگور و ریز مغذی هایی مانند ویتامین ها و مواد معدنی ضروری بدن است که باعث ساخت کلاژن و افزایش استحکام پوست و حفاظت از سلول های پوست،مو و ناخن می شوند.

بیش تر بخوانید خرید کلاه گیس کوتاه

سلنیوم

سلنیوم برای چه خوب است ؟

یکی از سوالات متداول در مورد selenium این است که:” سلنیوم برای چی خوبه ؟” مهم‌ترین ویژگی که سلنیوم را در میان عناصر معدنی برجسته می‌سازد، به خاصیت آنتی اکسیدانی آن مربوط می‌شود. داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی به این معناست که این ماده معدنی می‌تواند آسیب ناشی از رادیکال‌های آزاد را که مخرب سلول‌ بوده و استرس اکسیداتیو به وجود می‌آورند، خنثی نماید. این ویژگی موجب می‌شود تا سلنیم این قابلیت را داشته باشد که در درمان و پیشگیری از بسیاری از بیماری‌ها به عنوان یک داروی کمکی مورد استفاده قرار گیرد. مهم‌ترین فواید سلنیوم به شرح زیر است:

  • ممکن است ریسک ابتلا به انواع سرطان را پایین آورد
  • سلامت قلب و عروق را بهبود می‌بخشد
  • ممکن است در پیشگیری از آلزایمر موثر باشد
  • به حفظ سلامت مو کمک می‌کند و ریزش مو را کاهش می‌دهد
  • استحکام ناخن‌ها را بهبود می‌بخشد
  • به تنظیم هورمون تیروئید در بدن کمک می‌کند

بیش تر بخوانید: سرطان خون

پرفکتیل پلاتینیوم

 بازسازی کلاژن و تقویت پوست

  • ویتامین سی سبب بازسازی کلاژن طبیعی پوست و در نتیجه بهبود عملکرد پوست می شود.
  • ریبوفلاوین ( b2 )، نیاسین (b3  )، و بیوتین سبب حفظ استحکام ساختمان پوست می شوند.
  • از مهمترین عوامل پیری پوست می توان به اشعه آفتاب، آلودگی، سیگار کشیدن و رادیکال های آزاد اشاره کرد.
  • ویتامین E، C و ریبوفلاوین ( ویتامین B2 ) سبب حفاظت سلول ها در برابر رادیکال های آزاد می شوند.
  • ویتامین B12 ،D،  فولیک اسید به همراه آهن و مواد معدنی، منیزیم و روی به حفظ روند بازسازی سلولی کمک می کنند.
  • پرفکتیل پلاتینیوم علاوه بر تاثیرات مثبت روی درخشندگی و بازسازی سلول های پوست بر سلامت و رشد ناخن ها و مو نیز تاثیر می گذارد.
  • سلنیوم و زینک سبب حفظ سلامت ناخن ها می شود.
  • بیوتین سبب حفظ سلامت مو ها، و مس سبب پیشکیری از سفیدی مو می شود.
  • شما هنگام مصرف پرفکتیل پلاتینیوم نیازی به مصرف مولتی ویتامین دیگری ندارید.
  • فرمولاسیون منحصر به فرد پرفکتیل پلاتینیوم با دارا بودن ویتامین ها و مواد معدنی نیاز بدن به مولتی ویتامین را تامین می کند.

حفظ و بازسازی سلولی

یک مکمل همه جانبه برای پوست، مو و ناخن

یک مکمل زیبایی مولتی ویتامین

منبع: کلاه گیس



:: بازدید از این مطلب : 190
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

اسلیو نوعی جراحی چاقی است که به روش لاپاراسکوپی و با ایجاد برش های کوچکی در قسمت فوقانی شکم انجام می شود. در این نوع جراحی لاغری بهترین جراح اسلیو بخش اعظمی از قسمت چپ معده را خارج می کند و بخش باقی مانده مشابه یک لوله باریک یا موز است توسط ابزارهای مخصوصی منگنه زده می شود. پس از انجام این نوع عمل جراحی به دلیل کاهش حجم غذای مصرفی فرد تا دو سال به تدریج حدود 70 درصد از اضافه وزن خود را از دست خواهد داد.

بهترین جراح اسلیو معده

  • برای شناختن بهترین جراح اسلیو معده به موارد زیر توجه نمایید:
  • بالاترین درجه تخصص در جراحی اسلیو معده، فوق تخصص جراحی اسلیو معده یا فلوشیپ لاپاراسکوپی است.
  • بهترین بهترین جراح اسلیو معده در اهواز کسی است که تجربه لازم در جراحی چاقی موفق و همچنین دانش و تجربه برتر در جراحی کاهش وزن را داشته باشد.
  • جراحان در صورت شرکت در دوره فلوشیپ می توانند پس از اتمام دوره تحصیلی و اخذ گواهی فارغ التحصیلی تخصص کسب کنند. در واقع فلوشیپ یک دوره تکمیلی در پایان یک رشته تخصصی پزشکی است.
  • پزشکانی که دارای رزیدنتی یا فلوشیپ هستند، دانش و آموزش بیشتری برای انجام جراحی های موفق دارند. بنابراین هنگام انتخاب بهترین پزشک جراحی اسلیو معده به این نکته توجه داشته باشید که جراح در جراحی چاقی و همچنین تجربه در روش لاپاراسکوپی جراحی اسلیو معده نیز تجربه دارد.
  • علم پزشکی نوین با استفاده از روش ها و تکنیک های نوین جراحی اسلیو معده کمک می کند تا با آسیب و درد کمتر عمل شود و بیمار پس از عمل به سرعت بهبود یابد. بنابراین تجربه در انجام چندین عمل جراحی ملاک انتخاب بهترین پزشک جراحی اسلیو معده نیست. برای حفظ سلامتی پیشنهاد می کنیم به جراح متخصص مراجعه کنید.
  • می توانید از خدمات مشاوره حضوری جراحان چاقی استفاده کنید و با سایر بیمارانی که جراحی کرده اند با آن جراح چت کنید. بنابراین می توانید نظر افرادی که تحت عمل جراحی اسلیو معده قرار گرفته اند را جویا شوید.
  • تصمیم به موقع برای مداخله جراحی
  • انجام عمل جراحی بر روی بیمار در اتاق عمل
  • پیگیری وضعیت بیمار پس از عمل
  • تشخیص صحیح برای درمان مشتری

مهمترین وظایف بهترین جراح اسلیو معده



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 200
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

سرطان بیماری است که در آن سلول‌های بدن به صورت غیرقابل کنترل رشد کرده و به دیگر بخش‌های بدن سرایت می‌کنند. این بیماری تقریباً می‌تواند در هر نقطه‌ای از بدن انسان که از تریلیون‌ها سلول تشکیل شده‌است، ایجاد شود. معمولاً سلول‌های بدن انسان به منظور ایجاد سلول‌های بیشتر رشد کرده و تقسیم می‌شوند. زمانی که سلول‌ها فرسوده شده یا آسیب می‌بینند، می‌میرند و سلول‌های جدید جای آن‌ها را می‌گیرند. در ادامه بیش تر با انواع سرطان آشنا خواهید شد:

سرطان تخمدان

مطابق آمار، سرطان تخمدان به عنوان هفتمین نوع رایج سرطان و هشتمین عامل مرگ ناشی از سرطان در زنان شناخته شده است.

پزشکان سرطان تخمدان را “قاتل خاموش” نامیده‌‌اند؛ زیرا معمولا علائم آن وقتی ظاهر می‌‌شود که بیماری به مراحل پیشرفته رسیده است و عمدتا غیرقابل درمان است.

علائم سرطان تخمدان به علت قرار گرفتن تخمدان‌‌ها در عمق لگن، دیر ظاهر می‌‌شود.

این علائم می‌تواند شامل موارد زیر ‌باشد:

  • آروغ زدن، نفخ شکمی و مشکلات گوارشی
  • احساس فشار و درد در لگن یا پشت پاها
  • تورم و درد در شکم
  • اشکال در خوردن و به سرعت احساس پری کردن
  • نیاز به ادرار کردن مکرر یا فوری

سرطان دهانه رحم

در مراحل اولیه سرطان دهانه رحم، فرد ممکن است به هیچ وجه علائمی را تجربه نکند.

در نتیجه، زنان باید آزمایشات منظم پاپ اسمیر دهانه رحم را انجام دهند.

آزمایش پاپ اسمیر، پیش گیرانه است. هدف این بیماری شناسایی سرطان نیست، بلکه هرگونه تغییرات سلولی را که نشان دهنده پیشرفت احتمالی سرطان است تا فرد بتواند نسبت به درمان زود هنگام اقدام کند، نشان می‌دهد.

سرطان روده بزرگ

این سرطان  یک سرطان خطرناک است که می تواند افراد در سنین مختلف درگیر کند. درمان سرطان روده بزرگ با شیمی درمانی یکی از روش های اصلی درمان این سرطان است.

درمان سرطان روده بزرگ با شیمی درمانی چه زمانی آغاز می شود؟

درمان سرطان روده بزرگ با شیمی درمانی می تواند هم به عنوان درمان اصلی مورد استفاده قرار بگیرد و هم به عنوان درمان کمکی. اگر پزشک متخصص بتواند این بیماری را در همان مراحل ابتدایی متوجه شود، برای درمان این سرطان ممکن است تنها از شیمی درمانی استفاده کند. این به عنوان یک روش اصلی درمان سرطان روده بزرگ شناخته می شود. علاوه بر این بعد از جراحی نیز از شیمی درمانی برای روش درمان کمکی استفاده می شود.

سرطان خون

سلول هاي بنيادي درون مغز استخوان مي توانند به سه نوع سلول خوني شامل سلول هاي قرمز خون، سلول هاي سفيد خون و يا پلاکت ها تبديل مي شوند. در اکثر موارد سرطان خون فرآيند توليد سلول هاي خون توسط سرطان خون بهم ريخته و باعث مي شود، مغز استخوان شروع به توليد کنترل نشده و غيرطبيعي بعضي از انواع سلول هاي خوني کند. اين سلول هاي غيرطبيعي (سلول هاي سرطاني) باعث اختلال در عملکرد و توانايي خون شامل مبارزه با عفونت ها و يا خونريزي هاي شديد مي گردد.

انواع سرطان خون

سرطان هاي خوني به سه دسته کلي تقسيم مي شوند. اين دسته ها شامل:

سرطان خون لوکمي يا لوسمي (Leukemia)، اين سرطان يکي از انواع سرطان هاي درون مغز استخوان بوده، واژه لوسمي به معني خون سفيد است و شامل توليد غيرطبيعي سلول هاي خوني سفيد مي شود. لوسمي يکي از چهار سرطان شايع در ميان کودکان است. تعداد بالاي سلول هاي سفيد باعث اختلال توانايي اين سلول ها در مبارزه با عفونت ها شده و همچنين باعث نقص توانايي مغز استخوان براي ساختن سلول هاي قرمز و پلاکت خون مي شود.

سرطان خون لنفومي (Lymphoma)، اين نوع سرطان خون سيستم لنفاوي را که وظيفه آن دفع مايعات زيادي از بدن و همچنين توليد گلبول سفيد خون است، تحت تاثير قرار مي دهد. لنفوسيت ها (Lymphocytes)، نوعي گلبول سفيد هستند که وظيفه مبارزه با عفونت ها را برعهده دارند. افزايش تعداد سلول هاي لنفاوي باعث اختلال در سيستم ايمني بدن مي شود.

سرطان خون ميلوما (Myeloma)، اين نوع سرطان خون سلول هاي پلاسما را هدف قرار داده و مانع توليد آنتي بادي در بدن مي شود و سيستم ايمني بدن را در برابر عفونت ها ضعيف و حساس مي کند.

منبع: کلاه گیس



:: بازدید از این مطلب : 186
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

تجربیات کسانی که عمل اسلیو معده انجام داده اند می تواند برای دیگران بسیار مفید باشد. بنابر این شما هم میتوانید در انتهای متن تجربه خود را در فرم پایین بنویسید تا مورد استفاده دیگران قرار گیرد. می توانید به این پادکست که در این زمینه برای شما فراهم شده است گوش فرا دهید:

یکی از پرطرفدار ترین جراحی های لاغری که برای کاهش وزن و درمان چاقی مفرط انجام میشه عمل اسلیو معده می باشد . بعد از تعریف این جراحی نکاتی که درباره این عمل وجود دارد را بر اساس تجربیات کسانی که اسلیو معده انجام داده اند بررسی می کنیم.

عمل اسلیو معده چه عملی است ؟

راه حلی که پیش روی مبتلایان به چاقی مفرط و کسانی که بی ام ای بالاتر ۳۵ دارند قرار می گیرد جراحی لاغری می باشد. یکی از مطمئن ترین و پرطرفدارترین جراحی های لاغری اسلیو معده است. قبل از اینکه بخواهیم تجربیات کسانی که عمل اسلیو معده انجام داده اند را عنوان کنیم باید توضیحی درباره چگونگی جراحی اسلیو معده بدهیم.

اسلیو معده یکی از انواع جراحی های لاغری است که طرفداران زیادی دارد.

عمل اسلیو چه عوارضی دارد؟

مانند هر عمل دیگری، عمل اسلیو نیز با عوارض احتمالی کوتاه‌مدت و بلندمدت همراه است. مهم‌ترین عوارض احتمالی ناشی از عمل اسلیو به شرح زیر است:

  • خونریزی زیاد
  • عفونت معده
  • پاسخ منفی بدن به داروهای بیهوشی
  • ایجاد لخته‌های خونی
  • اختلالات خونی و ریوی
  • نشت غذا از محل بریده‌شده معده

آزمایشات و مراقبت‌های قبل از عمل اسلیو

روز عمل، آزمایشاتی به‌منظور ارزیابی کامل شرایط جسمانی تجویز می‌شود. مهم‌ترین این آزمایش‌ها و مراقبت‌های بالینی عبارت‌اند از:

  • معاینه کامل جسمانی
  • آزمایش CBC، سونوگرافی صفراوی و سایر تست‌های سنجش شرایط جسمانی
  • کنترل بیماری‌هایی مثل بیماری‌های قلبی، دیابت، فشار خون بالا و مشکلات ریوی
  • مشاوره تغذیه
  • برگزاری جلساتی برای آشنایی با نوع جراحی و شرایط پس از عمل
  • مشاوره با روان‌پزشک برای اطمینان از آمادگی روانی فرد برای انجام عمل اسلیو

ریسک‌ها و عوارض جراحی اسلیو معده لاپاراسکوپی

هر نوع عمل جراحی که تحت بیهوشی کامل انجام می‌شود خطر آسیب قلبی و مغزی را به همراه دارد؛ اما این ریسک‌ها چندان زیاد نیستند. مدت‌زمان انجام جراحی اسلیو لاپاراسکوپی نسبت به جراحی بای‌پس معده کوتاه‌تر است. در جراحی اسلیو لاپاراسکوپی 5 تا 10 درصد احتمال بروز عوارض جراحی اسلیو زیر وجود دارد:

  • نشت شیره گوارشی معده از جایی که معده برداشته شده است.
  • خون‌ریزی
  • آمبولی: ایجاد لخته خونی در پایتان که به سمت قلب و ریه‌تان حرکت می‌کند
  • کاهش قطر داخلی معده جدید
  • عفونت
  • سوء جذب مواد مغذی


:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 187
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

یکی از انواع جراحی های لاغری که با هدف کاهش وزن و لاغری انجام می شود، جراحی اسلیو معده نام دارد. در اسلیو معده و یا اسلیو گاسترکتومی حدود 80 درصد از حجم معده کاهش می یابد. بدین صورت که جراح لاغری حجم اضافی معده را برش داده و ب وسیله جراحی لاپاراسکوپی آن را خارج می کند. با کاهش حجم معده، بیمار دیگر قادر به خوردن حجم زیادی از غذا نیست و مهم ترین مسئله این است که با انجام این عمل هورمون گرسنگی نیز حذف می شود. بدین صورت روند لاغری و کاهش وزن ادامه پیدا خواهد کرد.

مزایای جراحی اسلیو معده

جراحی اسلیو معده دارای مزایای است از جمله:

  • کاهش احساس گرسنگی و ایجاد بی‌اشت‌هایی در بسیاری از بیماران
  • جراحی کوتاه‌مدت‌تر نسبت به بای پس معده
  • حفظ روده در مسیر گوارشی
  • عدم بروز مشکلات گوارشی ناشی از نبود قسمتی از روده
  • حفظ پیلور معده
  • عدم نیاز به تنظیمات خاص
  • عدم نیاز به جاگذاری جسم خارجی در بدن
  • کاهش وزن طی بیشتر از ۱۸ ماه پس از جراحی

شکست در از دست دادن وزن با جراحی بای‌پس معده و یا عمل اسلیو معده به طور قابل توجهی کمتر از سایر روش‌هاست. با این حال این روش نیز همانند بسیاری از روش‌های جراحی بزرگ معده غیر قابل برگشت است و بیماران را در معرض خطر کمبود طولانی مدت مواد مغذی قرار می‌دهد.

بازگشت وزن بعد از اسلیو معده

بعد از جراحی در سال اول، بیشتر بیماران از رژیم غذایی مناسب استفاده می کنند و ورزش می کنند. به اندازه کافی غذا می خورند و به اندازه کافی ورزش می کنند و فعالیت بدنی دارند.‌‌ اما هر چه زمان می گذرد، افراد دوباره مانند گذشته پرخوری می کنند و کم ورزش می کنند.‌

این عامل روند کاهش وزن را کند می کند.‌ هنگامیکه وزنتان بیشتر است بدن برای عملکرد خون به کالری بیستری نیاز دارد. بعد از جراحی لاغری معده، متابولیسم بدن کم می شود و نیاز شما به کالری هم کم می شود.‌ به همین دلیل نمی توانید مانند گذشته با حجم زیاد غذا بخورید و کالری بیشتری به بدنتان برسانید در نتیجه چاق می شوید.‌ بیشتر وزن فرد به عادت های غذایی او بستگی دارد.‌

علت استپ وزن بعد از عمل اسلیو

استپ وزن، توقف پروسه کم شدن وزن پس از عمل جراحی اسلیو معده است. افراد منتخب به طور معمول تا  مدت زمان تقریبی سه هفته بعد از انجام عمل، کاسته شدن وزن فوری و چشمگیری را تجربه می کنند. ولی بعد از این روند احتمال دارد پروسه کم کردن وزن خیلی آهسته یا در کل دچار وقفه شود.

 



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 194
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

کلاه گیس کوتاه یا گیس مصنوعی (به انگلیسی: hair hair ) به دسته‌ای از گره‌های مو گفته می شود که با قرار دادن تعدادی مو مصنوعی بر روی آن‌ها ظاهری طبیعی‌تر و پرپشت‌تر را برای فرد ایجاد می‌کند. کلاه گیس هایی که از جنس مو ساخته می‌شوند بسیار نازک و ظریف هستند زنان کم مو یا بی مو آن را مانند کلاه بر روی سر قرار می دهند . مدل کلاه گیس بسته به سلیقه شما با انواع مدل‌های بافت و شینیون قابل اجرا و انجام میباشد.همانطور که انتخاب مدل مو به فرم صورت بستگی دارد ، انتخاب کلاه گیس هم به همان نسبت دارای اهمیت می باشد.

انواع کلاه گیس

کلاه گیس زنانه های موجود در بازار دارای دو نوع می باشند و بر اساس نیاز خود می توانید هر کدام را که می خواهید خریداری کنید و مورد استفاده قرار دهید. پوستیژ های طبیعی:این نوع از کلاه گیس کوتاه ها به دلیل طبیعی بودن برای مصارف روزانه و استفاده طولانی مدت مورد استفاده قرار میگیرد و البته از کلاه گیس های با الیاف مصنوعی به مراتب بهتر می باشد و دارای قیمت بالایی می باشد. کلاه گیس های مصنوعی:این نوع از کلاه گیس ها به دلیل الیاف مصنوعی نسبت به مدل های دیگر دارای قیمت مناسب تری می باشند و دارای ظاهری کاملا شبیه به موی طبیعی می باشد.

سایز انواع کلاه گیس

کلاه گیس ها دارای سه سایز:کوتاه، متوسط و بلند می باشد کلاه گیس های کوتاه دارای اندازه ای حدودا تا روی گردن، کلاه گیس های متوسط حدودا تا روی شانه و قدری پایین تر و کلاه گیس های بلند تا کمر و باسن می باشند

کلاه گیس مصنوعی

خرید کلاه گیس مصنوعی به نسبت کلاه گیس های طبیعی از نظر اقتصادی به صرفه تر است اما در ساخت این نوع کلاه گیس ها از الیاف مصنوعی استفاده شده است.

شایان ذکر است که کلاه گیس ها را از نظر اندازه به سه دسته کلاه گیس کوتاه، کلاه گیس متوسط و بلند تقسیم می کنند و همچنین از نظر جنسیتی هم این نوع کلاه گیس ها به کلاه گیس مردانه و زنانه دسته بندی می شوند؛ که هر کدام از انواع کلاه گیس تنوع بسیار بالایی دارند.

کلاه گیس چسبی

به خاطر ریزش مو افراد بسیار زیادی از اینکه ظاهر آنها تغییر پیدا کرده است ناراحت بوده و به دنبال روشی برای رفع این عیب می باشند.

از چندین دهه قبل تا امروز استفاده از کلاه گیس برای افرادی که دچار ریزش موی سر شده اند و ریزش موی سر آنها بسیار زیاد بوده است مرسوم بوده است.

کلاه گیس ها علاوه بر اینکه باعث می شدند پوشش سر به صورت کامل انجام شود به خاطر استفاده از موهای طبیعی و همچنین الیافی که شبیه به موی طبیعی بود بسیار سخت قابل تشخیص بودند.

منبع: https://www.kolahgiss.ir/



:: بازدید از این مطلب : 199
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 مرداد 1402 | نظرات ()